خانه / آخرین اخبار / عبور و مرورخودروهای سنگین از مسیرهای روستایی باعث تخریب‌ جاده ها می شود/ سرعت گیرهای غیراستاندارد در شورای ترافیک مطرح و اصلاح می شود/دهیاران مسئول مستقیم روستاها می باشند

عبور و مرورخودروهای سنگین از مسیرهای روستایی باعث تخریب‌ جاده ها می شود/ سرعت گیرهای غیراستاندارد در شورای ترافیک مطرح و اصلاح می شود/دهیاران مسئول مستقیم روستاها می باشند

بخشدار مرکزی ملکان گفت : عبور و مرور خودروهای سنگین از مسیرهای روستایی (از جمله جاده آروق)باعث تخریب آسفالت‌ جاده ها شده و عبور و مرور را برای شهروندان عزیز دارای خودروهای سبک دشوار می کند.

به گزارش دیار ملکان،   در جلسه ای که با حضور پلیس راه، اداره راه و شهرسازی، بخشداران و دهیاران در خصوص تسهیل در امر ترافیک و رفع موانع و سوانح جاده ای در فرمانداری ملکان برگزار گردید فیروز مبین بخشدار مرکزی ملکان هدف از  برگزاری این جلسه را به منظور هماهنگی و برنامه ریزی برای کاهش حوادث رانندگی در جاده ها و راههای روستایی و اتخاذ تمهیدات لازم برای ارتقاء سطح ایمنی و تسهیل عبور مرور لازم دانست و افزود: با توجه به اینکه دهیاران روستاها مسئول اولیه و مستقیم روستا بوده و نصب علایم راهنمایی ، خط کشی کردن جاده ها و انجام حفاری ها و ..باید با همکاری و هماهنگی دهیاران صورت پذیرد.

بخشدار مرکزی ملکان خاطرنشان کرد : باتوجه به اینکه هدف از ایجاد سرعت گیرها به منظور افزایش ارتقاء ایمنی محورها و جاده ها است ولی با اینحال سرعت گیرهای غیرمجاز و غیراستانداردی که در جاده های روستایی از جمله سرعت گیرهای بنایم و داشبلاغ وجود دارد بایستی که در شورای ترافیک مطرح و نسبت به اصلاح آن بر اساس ضوابط صورت پذیرد.

مبین تصریح کرد : عبور و مرور خودروهای سنگین از مسیرهای روستایی (از جمله جاده آروق)باعث تخریب آسفالت‌ جاده ها شده و عبور و مرور را برای شهروندان عزیز دارای خودروهای سبک دشوار می کند.

در ادامه سرهنگ عزتی از پلیس راه بناب افزود: نصب سرعت گیر در حیطه شورای ترافیک بوده و بایستی که دارای تابلو، علایم و رنگ آمیزی مناسب را داشته باشد.

وی یادآور شد: طبق ماده ۲۱۱ آیین نامه راهنمایی راهنمایی رانندگی دهیاران روستا موظف است پیش از بسته شدن راه اعم از تعریض، تعمیر و نگهداری، حفاری و مانند آنها هماهنگی های لازم را توسط پلیس راه انجام دهند.

عزتی همچنین نبود باسکول سیار در جاده آروق، حادثه خیز بودن سه راهی مبارکشهر و بایقوت و دوربرگردان حسین آباد را ازجمله نقاط خطرناک و مشکل جاده ای عنوان کرد.

در پایان نیز برخی دهیاران پیشنهادات و درخواست هایی از قبیل کمین نکردن پلیس راه در خروجی شهر(میدان ولایت) جهت جریمه های بی مورد، اصلاح خروجی خطرناک قره چال – ملاسراب، غیرقابل استفاده بودن برخی زیرگذرها(تورچی) ارائه و بیان نمودند.

انتهای پیام/

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.